تبلیغات
وبلاگ تخصصی مهندسی معماری (Architecture design Memar) - نرم افزار 3maxx

ds Max 2011

3
D Studio MAXمحصولی از شرکت Autodesk است که یکی از قویترین و پیشرفته ترین برنامه ها در زمینه طراحی سه بعدی و انیمیشن سازی به شمار می رود . این برنامه به مدد داشتن ابزارهای کارا و قدرتمند در بسیاری از صنایع به ویژه بازیهای رایانه ای و طراحی و خلق جلوه های ویژه در فیلمها بسیار پرکاربرد است .این برنامه به شما این امکان را می دهد تا طرحها، اجسام و کاراکترهای سه بعدی و همچنین انیمیشن های زیبا و با کیفیت بسیار بالا را در مدت زمان کوتاهی خلق کنید. مهندسان می توانند به راحتی طراحی های خود در محیط اتوکد را وارد این برنامه کرده و نمای سه بعدی طرح خود را ایجاد کنند و با چاپ آن، نمای کلی طرح خود را قبل از اجرا به مشتریان خود نشان دهند .

امکانات نرم افزار Autodesk 3ds Max 2011 :

مدل سازی و ساخت جلوه های انیمیشنی پیشرفته

انجام رندر تکرار شونده با قدرت و کیفیت بالا

دارا بودن Material و نقشه های جدید

ابزار جدید mapping برای خلق اشکال هندسی پیچیده

امکانات نورپردازی جدید و قدرتمند

ایجاد و کار با سایه ها به صورت پیشرفته

بهبود رابط کاربری و محیط نرم افزار در این نسخه

برخی از مشخصات کلی برنامه:

انیمیشن میکس ؛ تدوین و متحرک سازی در 3D Studio MAX امکانپذیر شده است . برای نمایش حرکات شخصیت مورد نظر می توان از حرکات استاندارد تعریف شده استفاده کرد. همچنین می توان از فرمت XMLبرای نوشتن حرکات جدید استفاده کرد . ایجاد تصاویر شفاف و با کیفیت در نتیجه استفاده از ابزار شبیه سازی مو، لباس، سایر قسمت های فیزیکی و حرکات تمامی قسمت ها ممکن است .

مدل سازی با استفاده از این نرم افزار بسیاری از ابزارهای گرافیکی چند ضلعی برای ایجاد اشکال با دقت بالا یا پایین به کار گرفته می شود . وجود ابزارهای گرافیکی پیشرفته باعث شده است تا بتوان فرایند اضافه کردن جزئیات به اجسام را سرعت بخشید. کمک گرفتن از ابزارهای سریع و منحصر به فرد این نرم افزار باعث می شود تا بتوان انواع مدلها از ساده تا پیچیده را به دست آورد .

ابزارهای نگاشت ماوراء بنفش: با استفاده از این ابزار می توان موقعیت ماوراء بنفش (UV) را در اجسام کنترل کرد. از این ابزار برای طرح دادن به جسم مورد نظر استفاده می شود . ناهمواریهای موجود در اجسام را می توان به کمک ابزارهای ماوراء بفش بر طرف کرد . بدین ترتیب، به میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود و تمامی قسمت ها در جای خود قرار می گیرند . چنانچه به اصلاحات بعدی نیاز باشد، این کار به راحتی امکان پذیر خواهد بود .

اجسام (ماتریالها): می توان با استفاده از نگاشتهای جا به جایی اجسام مشبکی با وضوح بالا و کلیه جزئیات را طراحی کرد. همچنین می توان از نگاشت های معمولی برای ساخت مدل با وضوح کم استفاده کرد . بدین ترتیب، می توان انواع بازیها را بدون نیاز به چند ضلعیهای پیچیده طراحی کرد . با استفاده از ویراشگر منحصر به فرد اجسام این نرم افزار می توان مدلهایی با انواع بافت ها و اندازه های واقعی و پیچیدگی زیاد به دست آورد .

زبان MAXScript: با استفاده از MAXScript می توان در کمترین زمان اشکال های برنامه را ردیابی کرد. همچنین می توان ابزارهای عملیاتی را برای کنترل در واسط کاربری (UI ) به کار گرفت . از این زبان برنامه نویسی شی گرا برای بهینه کردن کار در محیط سه بعدی استفاده می شود. - نور پردازیاز انواع مدلهای نوردهی برای استفاده در بازیهای رایانه ای و انطباق با انواع رنگ ها ، طرح ها و حرکات استفاده می شود . امکانات زیادی برای بالا بردن کیفیت نوردهی در صحنه وجود دارد .

 

دریافت بخش اول نرم افزار

دریافت بخش دوم نرم افزار

دریافت بخش سوم نرم افزار




تاریخ : سه شنبه 23 اسفند 1390 | 10:15 ق.ظ | نویسنده : ناصر فندرسكی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.